torsdag 8 september 2011

Från pzizz till box

Jag tycker om kontraster.
Variation & omväxling.
Efter jobbet idag passade jag på att "pzizza", det är länge sedan sist.
Det finns säkert en del teorier och vetenskap om hur det påverkar hjärnan och resten av kroppen men det lämnar jag därhän just nu. Jag kan konstatera att det är väldigt avkopplande. Som en aktiv vila och meditation på samma gång. Och effekten efter är fascinerande, direkt efter upplever jag oftast en större klarhet/vakenhet i hela kroppen.

Från avkoppling och nedvarvning så blev det dags för mitt efterlängtade boxpass:-) Härliga kontraster, från avslagen till påslagen. Jag behöver och vill ha både och! Kvällens pass gick fint. Jobbigt på det här sköna sättet :-) Visst fanns det stunder då jag kände och tänkte "va´ flåsig jag är"  men samtidigt påminde jag mig själv om att det kanske blir så när jag tar i för fullt ;-) Det känns så fantastiskt bra, jag känner mig skönt stark och framförallt väldigt fokuserad & inne i min egna kraftfulla energi snurra. Det är njutbart :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar