tisdag 20 september 2011

Rörelseglädje

Det kan vara bra att det inte alltid blir som jag/man tänkt sig och planerat. Det kan bli väldigt bra ändå, fast på ett annat sätt :-) Som ikväll.

Efter dagens arbete hann jag bara mellanlanda en snabb sväng hemma, för att byta om och svepa en kopp kaffe innan det var dags att ta mig vidare ner till Form. Blev lite sen och kom med andan i halsen och var helt inställd på att köra step. Var på väg att plocka fram brädan i all hast och får då reda på att det inte är någon step. Va!? I stället ska det bli aerobic. Jaha. Okej.

I början av passet säger Robert, som håller i passet, "att han är inte här för att instruera oss utan för att inspirera". Dom orden tilltalar mig. Även om han är lika bra på båda :-) Just nu önskar jag att jag hade andra arbetstider, så att jag skulle lyckas få in aerobicspassen - också :-) Och kanske även att veckans dagar och timmar skulle vara fler ;-) Robert kör ju sina ordinarie pass på Form på onsdagar och fredagar, jag kan verkligen rekommendera dom! Passet ikväll var så bra, sådan skön och härlig energi!

Det är ju länge sedan som jag körde ett aerobicspass och till en början undrade mina ben vad armarna höll på med ;-) Och det fanns stunder då jag trodde att jag skulle sätta krokben på mig själv också ;-)  Men framförallt så kände jag mig glad! När jag bestämmer mig för att "sluta tänka" och bara slappna av i stället så kommer rörelserna och stegen betydligt lättare.

När vi blev tillfrågade om vi även skulle köra ett 4:e block så tycker jag att det är en bra idé, för i mitt huvud går det redan runt, så ett block mer eller mindre har ingen betydelse ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar