söndag 11 september 2011

Kan huvudet sitta löst?



En inspirerande och givande dag, jag hade velat vara med på det mesta :-)


Men då även lite annat skulle få plats under dagen så fick jag möjligheter
att komma ner till Form lagom till workshopen med Niki.
Workshopen handlade om våra 6 mentala grundbehov.
En inspirerande och tankeväckande workshop.
Vi som var där fick även med oss ett konkret och bra material som vi kan jobba vidare med på egen hand. 

Jag skulle kunna göra ett eget inlägg om bara detta,
det är så spännande med mänskligt beteende!
Och det är spännande att titta på mina/sina egna beteenden och vad
som motiverar & styr, tycker jag.
Vad är det som är viktigt? För mig. För dig.
Jag tror att det kan vara bra att fundera på det här ibland,
jag är övertygad om att det kan förändras över tid.
En del "gamla" beteenden, "sanningar" & övertygelser är just gamla och förbrukade, tror jag. 
Ibland kanske man finns kvar i dom av gammal vana?
Varför?
Ingenting är statiskt utan i ständig rörelse och förändring.

Efter workshopen blev det en skön runda i gymmet, med fokus på framförallt axlar och bröst. Benen hoppade jag över, kände att dom behövde lite extra vila efter fredagens äventyr ;-) och inför det kommande boxpasset. I gymmet fick jag också en härlig pratstund med Stine, värmande & glädjande ord :-)

Boxpass på Form är ju alltid roliga & bra och bjuder på träning för hela kroppen, så även ikväll :-) Om jag har haft lite träningsvärk i benen efter fredagens äventyr så undrar jag hur det kommer kännas i nacken de närmaste dagarna... dagens sista övning var annorlunda... den kändes... direkt efter och en lång stund senare undrade jag om mitt huvud satt löst ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar