måndag 5 september 2011

It´s my life

Jag kan inte påstå att jag kände mig pigg när jag kom från arbetet idag. Huvudet var trött och resten av kroppen likaså. En del av mig ville bara sjunka ner i soffan efter middagen medan den andra delen av mig verkligen ville få till ett styrkepass just idag. Det kändes så bra att jag tog mig igenom trötthetskänslan och tog mig i väg till gymmet.

Jag är lite som Pavlovs hundar för bara jag börjar packa i ordning gympaskorna och förbereda mig för träning så vet jag att det alldeles snart kommer att hända bra saker, min kropp & sinne reagerar, snacka om att vara betingad ;-)

På programmet så stod det som vanligt gott & blandat ;-), med fokus på ben, bröst, mage & rygg. Startade med uppvärmning för att därefter ge mig på benpress i pyramidset 12,10,8,6 som direkt följdes av 12 upphopp (gånger 2). Du förstår säkert att det känns... på alla möjliga sätt.. ;-)

När jag kör första serien upphopp så hör jag plötsligt att It´s my life strömmar ut genom högtalarna. Den låten är speciell för mig. Plötsligt så är det som om upphoppen går så mycket lättare.

Resten av passet flyter på fint, svettigt och jobbigt på det här sköna sättet och jag känner mig skön i hela kroppen & pigg efter. Och nöjd över min väl investerade tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar