lördag 10 september 2011

Lek & nattgäst

På förmiddagen idag passade jag på att ta en sväng in till stan för att uträtta lite ärenden. Efter en snabb lunch var det sedan dags att hämta en av mina små kompisar som också är nattgäst här i natt. Via telefon hade jag fått reda på att hon packat sina väskor.

- Moster jag vill att du kommer och hämtar mig, jag har packat 3 väskor.
- Jaha. 3 väskor, svarar jag lite förvånat.

Det visade sig att både Brumm-Brumm, Brunis och dockan är nerpackade. 2 tandborstar, en till henne själv och en till nallarna och en del annat som hon också kan tänkas behöva för sin kommande övernattning :-)

Här är hon, 
min fina lilla lekkamrat & vän <3


 Vi har haft en mysig & rolig dag tillsammans.
 Efter att ha ätit mellanmål och inhandlat lördagsgodis
tog vi en promenad bort till Tallkottsparken. Det är en fin lekplats, tycker jag.




Så skönt att ligga i gungan en kort stund och filosofera 
och titta på himlen och molnen. 
Vad föreställer dom?
Vad ser du?


Vi hann knappt avsluta middagen förrän min lilla vän undrade om hon kunde byta om till nattkläderna, ivrig och förväntansfull :-)
Sedan har vi myst vidare tillsammans, innan det var dags för tandborstning, först på min lilla vän, därefter på nallarna. Sedan god natt saga och några sånger.
Nu sover dom sött allihopa <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar