tisdag 27 september 2011

Frisk & stark :-)

Goda tankar och en natts sömn kan göra gott :-) Av gårdagens märkliga, inte helt frisk känslan märks inte ett spår.

Kvällens träning kändes riktigt bra! Jag började med uppvärmning på rodden för att sedan fortsätta in på stepen. Kroppen svarar som den ska, det är svettigt och... skönt, jag känner mig glad! Njuter av härlig pulserande energi :-) Jag avslutar det hela ute i gymmet, det blir ett kort pass med axel och bröstövningar.

De senaste veckorna har jag inte riktigt lyckats få till mina styrkepass så som jag önskar och vill, tiden har helt enkelt inte räckt till men nu tänkte jag att jag ska få det att fungera bättre. När vi pratade om det vid mitt senaste PT-tillfälle så sa Niki att jag skulle lita på att även ett kort pass ger resultat, mitt omedelbara svar då var javisst! Även om jag inte är en person som befinner mig timtal i gymmet under ett pass så märker jag att när det väl gäller så är jag inte helt övertygad om "att lite räcker". Men å andra sidan är jag ju en person som vill träna med kvalité och inte kvantitet ;-)

Några andra lustiga sammanträffanden idag har varit att en person har sagt att hon tycker att jag absolut ska bli personlig tränare, enligt henne så är det tack vare mig som hon har kommit igång med sin egna träning och bla. lagt om kost vanor. Jag försökte övertyga henne om att det är hon själv som tagit beslutet och att det är hon själv som gör jobbet, men visst, det glädjer och värmer mig att hon känner sig inspirerad :-) En annan person som jag träffade i gymmet frågade om jag tävlar och en tredje person frågade om jag gick på personlig träning eller om jag var personlig tränare. Jag glömde berätta för henne att jag har förmånen att både få gå på personlig träning och att jag är personlig tränare. Personlig tränare - till mig själv ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar