måndag 26 september 2011

Välfyllda tårtbitar

Hälsa och välmående handlar om många olika saker. Ibland kan jag skapa en symbolisk tårta, där varje tårtbit motsvarar ett område/sak som är viktig och betydelsefull för mig tex; fysisk träning, mental träning, relationer, arbete, personlig utveckling osv. Jag tycker om att leka & lära :-) Helst ska ju tårtan vara välfylld och välbalanserad för att hela jag ska må bra.

Den här helgen, som började i fredags så har jag fått smaka på och njuta av flera välfyllda tårtbitar i min tårta ;-) Jag avslutade arbetsveckan och startade fredagsmyset & helgen på ett av de bästa sätten, nämligen med att få träna. Fick njuta av ytterligare ett härligt PT-pass :-) Fredagskvällen fortsatte sedan hemma hos mina fina kompisar med  hemgjord god pizza & lek.  

Och igår började jag en introduktions kurs i näringslära, det känns spännande och roligt! Jag är glad för att jag äntligen kommit iväg på den, jag har varit på väg vid några andra tillfällen men då har det alltid krockat med andra saker och fått skjutas på framtiden. Men nu är det äntligen dags! 


Kursarrangörer är Nordiskt näringscenter som drivs av Maria gården.

Mariagården i Enebyberg


 

Det var mycket som skulle inrymmas vid vårat första kurstillfälle.


Förutom en intressant kurs så fanns det massor med spännande böcker till försäljning i deras bokhandel.
Oj, så många böcker som jag skulle vilja ha!


Det fanns även ett litet café och försäljning av bla. te, olja, alger,
den här hyllan kom väl till pass när det var dags för en liten paus;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar