tisdag 23 oktober 2012

Dag 3

Jag har bestämt mig.
Det har blivit dags för en rening och rensnings period för mig igen.
Jag är inne på dag 3 och det går bra, igår hade jag huvudvärk, men inte av den "värsta sorten".
Jag tror att det är bra att stödja och hjälpa kroppen att rensa ut slaggprodukter och annat "skräp".
Sånt som kroppen inte behöver.
Boosta kroppen med saker som är näringstäta och livgivande.

De här första dagarna dricker jag greens och vatten, det kan vara lätt att tro att man då ska vara vrålhungrig men så är det inte alls. Däremot ser jag fram mot att få tugga imorgon då det är dags att börja äta :-)

Att genomföra en sådan här reningsprocess kan ha sina olika syften. Efter Kroatienresan så har jag upplevt att jag har varit så hungrig, nästan hela tiden oavsett vad och hur jag har ätit, inte bara en vecka efter utan betydligt längre. Så mitt syfte den här gången är att jag vill nollställa kroppen och hjälpa den i bättre balans igen genom att ge den goda förutsättningar :-)

De här första dagarna har jag fått rekommendationen att bara köra lågintensiv träning. När jag fick det rådet så blev min första tanke att "vilken dag ska jag då starta... jag vill ju köra mitt vanliga träningsprogram och inte missa något av mina vanliga pass, måndag går inte... tisdag går inte... onsdag osv. Men så bestämde jag mig helt enkelt för att starta i söndags :-)

Idag hoppar jag över kvällens step men jag har kört en runda i gymmet nu på morgonen. Det blev inte den vanliga styrkerundan utan ca. 20 minuter på crosstrainern och 30 minuter på cykeln. Avslutande med några stretch och yoga övningar, bla grodan stående på 2 ben ;-) och en stunds huvudstående :-) Ett skönt pass :-)

2 kommentarer:

  1. Haha, vad lustigt, jag står precis i bregrepp att göra / tänka samma :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket sammanträffande :) Har Du startat? Idag ska jag ju börja äta, jag ser verkligen fram mot dagens FÄRGGLADA sallad och att få tugga! Kram :)

      Radera