söndag 28 oktober 2012

Mat med färg och smak

Inspiration till matlagning kan variera,
när jag får inspirationsbrist tycker jag om att botanisera i kokböcker, prova nya recept.
Men även laga sånt´som jag gjort tidigare.

Själv upplever jag, precis som förra gången vid min greensrening, 
mer inspiration och lust till maten.
Till vad och hur jag äter.
Det är som om kroppen och sinnet säger till vad den behöver och vill ha :-) 
Jag påverkas både fysiskt och mentalt av vad jag stoppar i mig.
Jag märker och känner skillnad.
Energin på alla plan påverkas.

Jag tycker om att utgå från bra, goda råvaror, med färg och smak.

Till lunch igår blev det en god, värmande soppa.
Till det några skivor groddbröd med mandelsmör. Mums!  

 Början på en god, näringstät soppa,


Soppan är lika enkel att göra som god att äta :-)


Hittade ett nytt recept som jag blev nyfiken på att prova så till middag blev det linguine med macadamiamozzarella tillsammans med en paprikasås, det smakade supergott!
Både energi- och näringstätt och RAW :-)
Linguinen är gjord av morötter och palsternackor.

Till det en enkel sallad; päron som vuxit i trädgården, citron, bladgrönsaker, palsternackor från kolonilotterna, 
toppad med tranbär och smulad getost. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar