söndag 21 oktober 2012

Syster och mammadag

Igår hade vi en mamma, systerdag i Stockholm :-)
Det är länge sedan sist.
Vi mötte upp moster för att äta lunch, promenera och så småningom fika tillsammans.
Så mysigt att få en dag tillsammans och bara vara :-)

Lunchen intogs vid Örtagården på Östermalm, själv hade jag aldrig varit där tidigare men min moster rekommenderade det. En restaurang som jag kan rekommendera vidare.
Till största delen är maten vegetarisk och uppdukad som buffé.
Gott och fräscht.
För den som vill så finns det även sushi och en liten del med "husmankost".



Efter en god lunch flanerade vi runt ett tag i saluhallen.
Själv tycker jag att det är fint med alla grönsaker och frukter,
det blir nästan som konstverk där de ligger,
 vackra färger och former.









Det blev en god fika på Vetekatten, jag som inte druckit kaffe på ca. 10 månader
valde en cappuccino :-)
Smaken kändes väldigt ovan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar