söndag 14 oktober 2012

Funktionell styrka

Visst är det skönt att ha funktionell styrka.
 En stark kropp som klarar belastning och rörelse i vardagen.
 Ibland blir det mer påtagligt än annars. 
Igår var en sån´ dag... undrar hur många spadtag och spadvändningar det blev egentligen...
"tryck- ner med spaden- benböj- spänn mage- lyft- och vänd"... gång på gång...
Det är en hel del som ska grävas om.

 Mamma och jag har 4 kolonilotter, varje lott är på 60 kvadratmeter.
Som tur är finns det bla. både bärbuskar och jordgubbsplant på en del så det är inte hela ytan som ska grävas om.

Mamma och jag hade kommit överens om att vi i år skulle ta en liten bit i taget. Igår blev det kanske inte så lite, från tidiga morgon tills mörkrets inbrott. Båda två är lika envisa ;-) Själv sa jag att om jag så skulle stå med pannlampa så skulle det bli klart igår! Jag grävde och grävde och grävde!

 Nu är det klart för höst och vila på kolonilotterna :-)


Både löv och dynga har grävts ner, näring och jordförbättring för odlingsområdet.


Löven glittrar som guld i solen :-)











Odlade med kärlek och tålamod. 





När jag började riva bland det vissna och gamla dök det upp några till prydnadspumpor som mina syskonbarn odlat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar