tisdag 9 oktober 2012

Det har hänt något i mina ben :-)

Ofta kan jag träna massor utan att få någon nämnvärd träningsvärk.
Ungefär så var det för mig på CTC 2012, visst kändes det både lite här och där i kroppen men förvånansvärt lite.

Och i fredags hade jag glädjen att få köra ett PT-pass. Gissa vad som händer? Jo, förutom ett härligt pass så blev resultatet träningsvärk från heaven ;-) Så i helgen har jag känt mig ovanligt väldefinerad i framförallt skulderpartiet och i armarna ;-)

Nu gissar jag att det blir mer träningsvärk från heaven :-) Denna gång i ben och rumpa.
Morgonen har bjudit på ett härligt benpass!
Det är längesedan som jag körde ett rent benpass i gymet.

Jag började i smithmaskinen med ett set med lätta vikter och fler repetitioner allt för att väcka varenda liten muskelcell. Sedan blev det ytterligare några set men med tyngre vikter. Jag gick vidare till lårcurl och benspark för att avsluta med benpress. Naturligtvis blev det flåsigt och en brännande känsla i benen men samtidigt kände jag mig så härligt stark, särskilt på benpressen :-) Det har verkligen hänt någonting i min ben den senaste tiden! Det känns både överraskande och glädjande :-) Kanske är det den kvalité och mängdträning från CTC 2012 i kombination med min andra träning som har givit "resultat". Jag gläds och njuter av energin och känslan :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar