tisdag 26 april 2011

Perfekt glass till mellanmål :)

Att laga mat och baka kan verkligen vara både kreativt och skapande
- och ibland även experimenterande. Jag tycker om att hålla på i köket.
Men vardagsmatlagningen får gärna vara enkel & gå snabbt att göra i ordning.
För mig är det ofta så att det varken finns tid eller lust att hålla på alltför länge i köket efter en arbetsdag.

Idag var jag ner till gymmet innan middagen, trots ett perfekt :) mellanmål, bestående av glass, signalerar kroppen "ge mig mat - helst NU"  när jag kom hem.
 Dagens middag blev en "tager vad man haver sallad": med en härlig, god, blandning med bla: ruccola, feta ost, röd lök, fänkål, sparris, pumpakärnor & ...


Dagens mellanmål: 
glass med bla... avokado!
Nytt för mig.

Du kanske också vill prova?

Till 2 portioner behöver Du:

1 avokado
225 g. björnbär, frysta
1/2 tsk ekologiskt vaniljpulver (jag hoppade över det)
5 dadlar
några bär eller citronmeliss/mynta att garnera med

Låt björnbären tina cirka 10 minuter. Kör avokado och björnbär i matberedaren, till en len och mjuk konsistens. Tillsätt vaniljpulver och dadlar, kör igen. Servera i två skålar. Garnera med bär eller citronmeliss/mynta.



1 kommentar: