fredag 8 april 2011

Födelsedagar :-)

I vår familj har vi lyckats pricka in 4 födelsedagar på 3 veckor :-)
Först ut är min pappa, en vecka senare min syster, några dagar senare min svåger
och idag är det min tur :-)

Det har blivit en mysig & bra dag på alla sätt...
I födelsedagspresent av mig själv har jag fått en "ledig dag", som startade med en god frukost för att därefter fortsätta ner till gymmet för en stunds samvaro med mig själv...
Sedan hem för att fixa i ordning till eftermiddagen och kvällen.
Gemenskap och god mat, fina blommor & presenter :-) 

 Jag tycker om att fixa i ordning... Mat kan vara kreativt,
som att skapa med färg & form...
 För att inte behöva stå i kastrullerna när gästerna kom 
så bjöd jag bla. på sallader. 

Fruktig kycklingsallad med bulgur

Bovetesallad med citron, keso och räkor


Fick ett vackert eller kanske framförallt 
roligt halsband ;-) 
Skapat av min svåger & syskonbarn.
Gjort av...
BROCCOLI :-)
Ja, tilläggas kanske ska att jag är storkonsument av just broccoli
jag hade "hotat" med att det var det som skulle stå på menyn ikväll,
 det är tydligen inte lika uppskattat hos alla ;-)  

 Halsbandet är lite tungt att ha kring halsen så det
hamnade så småningom inne i kylen.






2 kommentarer:

  1. GRATTIS lite i efterskott! Hoppas du hade en härlig dag. Fina bilder! Kram kram kram :)

    SvaraRadera