tisdag 5 april 2011

Mässa

I helgen besökte jag en intressant mässa. Inre Harmoni – Sveriges största alternativmässa för kropp & själ. Det var en spännande blandning, både av människor och utbud. En del saker tyckte jag var konstigt, en del märkliga och en hel del var spännande, inspirerande & intressant :) Ett öppet sinne är alltid bra att ha och ibland är det bra att ha det tillsammans med ett visst mått av i frågasättande tror jag ;-) Förutom att ta del av utställare fanns det även möjligheter till prova- på behandlingar av alla möjliga slag, vägledning & konsultationer osv. och det fanns även en hel del föredrag att ta del av om man så ville.


Välmående och hälsa handlar om så många olika dimensioner anser jag. Hela kroppen behöver både näring, träning, återhämtning för att ges möjligheter till växande och utveckling i alla dimensioner & aspekter, tänker jag, fysiskt, mentalt, själsligt & andligt. Den ena delen utesluter inte den andra, utan de samverkar och är lika viktiga för att skapa ”välmående & hälsa”, tror jag. Däremot är det inte alltid lätt att skapa och få balans i de här olika delarna, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar