måndag 25 april 2011

Konstrunda

Sista dagen på påskledigheten.
Vilka sköna dagar det varit, dagar som bjudit på
så mycket sol, värme och grönska.
Naturen har verkligen vaknat till liv!

Som avslutning på min egna ledighet så har jag besökt Odensala konstrunda.

I Odensala har jag cyklat en del men inte visste jag att
det fanns så många aktiva hantverkare/konstnärer där.
Rundan är årligen återkommande, men själv har jag aldrig tidigare varit på den.

Inspirerande att ta del av alla olika typer av hantverk och material tex: trä, metall, textil,
keramik, målning. Det väcker lust till mitt egna skapande och kreativitet :)

Konstnärer och konsthantverkare öppnar upp sina ateljéer och verkstäder
och bjuder in till öppet hus.

Inspirerande miljöer och människor.



I Herresta lada är det både butik, galleri & café.
Ett mysigt ställe med massor med fina saker,
väl värt ett besök :-)






Den här lilla skylten ledde vidare till Concrete Design.  
Inspirerande på alla möjliga sätt!


Att dricka kaffe utomhus smakar alltid så gott, tycker jag :-)






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar