torsdag 7 april 2011

Träna kan man alltid göra :)

Det är intressant hur olika man kan se och tänka kring träning. Själv har jag ju haft/har en period då jag tränat på ett annat sätt än vad jag vanligtvis gör pga. ett ben som ännu inte är helt bra. Under den här perioden har jag fått så många, för mig, märkliga kommentarer kring (min) träning. Typ: "men oj, nu när du är skadad kan du ju inte träna" eller  "Usch va´ jobbigt för dig, du som är van att träna så mycket" osv. Jag ställer mig frågande kring sådana tankar och kommentarer. Jag förstår dom faktiskt inte. Inte träna?! Jag tror att träning i stort sett alltid är bra, däremot kan man ju ibland behöva justera eller hitta alternativ till vissa övningar. Man kan behöva göra på ett annat sätt än man vanligtvis gör.

Själv är jag tacksam & glad för att jag är en sann tränings entusiast och att jag mår så bra av att få träna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar