lördag 2 april 2011

Tacksamhet och glädje

I morse hade jag lust att göra som strutsen, stoppa huvudet i sanden och gå ner och köra ett steppass.
Jag saknar mina step- och dancepass
Jag längtar efter dom...
 Jag vill att det ska fungera - NU, helst igår.

Men hur klokt är det att göra som strutsen?
Jag tror inte att det är vare sig klokt eller särskilt smart, vare sig kortsiktigt eller långsiktigt.


Jag väljer att skifta fokus.
Jag bestämmer mig för att göra något annat som är bra för mig :-) 
Du vet nog vad ;-)?
Just det: det blir ett suveränt styrkepass.

Idag är en sån´ här dag då jag imponerar på mig själv ;-) Det känns "ovanligt" bra. Härligt stark! Skönt fokus! Bra (och jobbigt) tempo! Vet inte om jag stundtals räknar högt...;-) Är inne i min egna energisnurra :-) När jag kör bänkpress är det så att jag börjar kolla om jag råkat lägga på 5 kg. vikterna istället för 10 kg... kraft och tryck... vilken skön känsla...  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar