torsdag 31 mars 2011

Förhandlingsteknik ;-)

Belöning :-) Ja, inte med lakrits däremot med ett skönt träningspass. Jag tror inte på att man ska belöna sig med mat & godis, jag tror inte heller på att man ska "unna" sig olika ätbara saker, vare sig det är mat eller godis. Däremot kan man välja att äta det för att man helt enkelt vill ha det eller/och tycker det är gott.

Jag fick min belöning innan utfört arbete ;-) Även om jag vet att det bara finns 2 absoluta måsten här i livet (du vet kanske vilka det är) så hade jag trots det en del sysslor som skulle behöva göras här hemma. I ärlighetens namn kände jag mig inte särskilt inspirerad eller motiverad, bara trött... Tänkte att jag skulle fixa det som jag hade tänkt göra först för att sedan få gå ner och träna (allt för att motivera mig själv). Jag är bra på att förhandla med mig själv så ;-)... det blev först ett skönt träningspass, bra fokus och koncentration passet igenom och massor med vatten. Kom hem och kände mig pigg och inspirerad, det som skulle göras gick snabbt, enkelt och med lätthet :-) Och trots att det inte är lördag så valde jag att mumsa i mig några bitar lakrits till kvällskaffet ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar