onsdag 30 mars 2011

Träningsglädje & planering

Det gör mig glad när människor investerar och satsar på sin egna hälsa och välmående! Det glädjer mig extra mycket när det är människor i min närhet som plötsligt kommer i gång med träning. När det gör valet och tar beslutet.

Båda mina föräldrar har börjat träna. Pappa har varit igång någon månad och mamma har precis börjat.Tidigare har de promenerat en del och gått med stavar vilket i och för sig också är bra. Men nu har de även hittat till gymmet, tyvärr inte på Form :( .

Resultaten har kommit snabbt. Pappa har tappat en del vikt, förbättrat konditionen, det onda knät har blivit bättre... han har fått ännu mer energi :-) För oss som tränat en hel del kan det vara lätt att glömma bort hur vilsen och osäker man kan känna sig till en början bland alla maskiner, övningar och hur man ska göra. Men mamma och pappa har blivit trygga bland maskiner och övningar, de vet hur löpbandet och crosstrainern fungerar. Jag tror att mina föräldrar har insett att gymträning är bra och till för alla.

Just nu blir det en hel del prat kring träning & träningspass när vi träffas ;-) Häromdagen fyllde min pappa år, i ett av paketen fanns det fina träningskläder i funktionsmaterial :-) Inte hade jag förväntat mig att få höra mina föräldrar sitta och diskutera träning & planera för sina träningspass men nu! Det gör mig glad och det är härligt att höra när de diskuterar och planerar, vilka dagar och vilka tider de ska träna. Något som dom inte har prioriterat och planerat för tidigare har fått en betydelsefull och självklar plats <3 Vilken investering! Jag är glad för det valet som dom gjort :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar