söndag 13 mars 2011

En systerdag :)

Igår hade jag och min syster en härlig ”systerdag” tillsammans, bara hon och jag. Det är inte så ofta det blir sådana dagar för oss men det blir extra njutbart när de blir av :-)

Tack vare upptåget, som är suveränt när det går som det ska, tog vi oss till Gävle för att besöka en hälsomässa. Ingen av oss hade hört talas om mässan tidigare så det var tämligen förutsättningslöst som vi åkte dit. Jag hade kollat lite på nätet innan om årets utställare och förstått att det skulle vara en liten mässa. Och liten var den :) Ca. 30 utställare. Och med ett varierat utbud.

Det var framförallt lokala företagare som visade upp och berättade om sina tjänster och produkter, allt från kost och motion till reningsapparater för kranvattnet, healing, musikakupunktur, kbt, attraktionslagen osv.

Det fanns även möjligheter att prova olika typer av massage och få healing med den berömda (?) amegastaven. Den sägs att denna stav inte är något hokus-pokus utan ren kvantfysik.

På nätet finns det en hel del att läsa om den tex: ”Ett healingverktyg som har blivit laddat med Zero Point Energy frekvens. Den är fylld med en mineralblandning och laddad i en högteknologisk kammare i 21 dagar. Efter 21 dagar är energin konstant och behöver aldrig laddas om. Amegastaven är den enda staven på planeten som är inpräntad med Zero Point Energy frekvens genom den unika uppfinningen AMized Fusion® Technology. Amegastaven kan användas på människor och djur vid smärtor, skador, sjukdomar och olika obalanser. Den kan även användas för att återföra livskraften i mat och neutralisera toxiner mm. Du kan exempelvis ladda ett billigt vin så att det smakar godare eller få dina växter att växa sig större än grannens.”

Va´ska man tro om den egentligen, jag får en blandning av skepsis till nyfikenhet ;) Naturligtvis passade jag på att prova att få healing med denna amegastav. Effekter? Jag har inte märkt några direkta effekter – ännu.

Förutom att flanera runt, fika och äta gott så provade jag även en shiatsu behandling. Märkligt att kunna bli så avslappnad på en sådan kort stund i den miljön. Kan säga att jag hade områden som verkligen inte kändes lika smidiga överallt ;-) Behandlingen var både skön och behaglig till att inte vara lika skön och behaglig men helt säkert välgörande :)

Direkt efter deltog vi i en guidad meditation. Intressant. Den första meditationen var en ljusmeditation och den andra meditationen var en jordningsmeditation för att skapa balans. Jag kan säga att det kan hända saker i en meditation. Här behöver man inte veta, kunna, tro, förstå, analysera utan bara ta emot...

Även om mässan i sig inte gav mig någon direkt aha-upplevelse eller wow-känsla så fick vi en mysig systerdag tillsammans :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar