måndag 7 mars 2011

Röda tråden

I samband med en hälsomässa i höstas träffade jag på en person som arbetade utifrån ett ayorvediskt perspektiv. Utifrån bla. pulsdiagnostik gav han individuella tips och råd på hur hälsan/välmåendet skulle kunna förbättras ytterligare. Jag kände mig nyfiken på att höra vad han hade för råd och tips att ge till mig. Jag kan säga att jag blev förvånad när han sa saker, mer som påståenden än som frågor, saker som var igenkännande och som stämde in väldigt väl för mig;-)

Ibland tror jag att det kan vara så att man kan få höra saker som man någonstans innerst inne vet men som man av olika anledningar inte har tagit till sig helt och fullt ännu. Hur som helst fick jag med mig flera konkreta tips och råd både vad gällde kosten och träningen. Han tipsade även om saker som jag skulle kunna utveckla ytterligare för att må ännu bättre. Bla. att införa mer yoga och meditation. Mötet kändes väldigt intressant och tänkvärt utifrån flera olika perspektiv. 

För drygt 3 veckor sedan hade vi besök av en massör på min arbetsplats, det blev också ett intressant möte. Massören känner mig inte alls. Efter massagen så gav han också tips/råd kring träning och välmående. Det intressanta var att han sa nästan exakt samma sak som personen som jag möttes på hälsomässan. Saker som det ligger mycket i och som (enligt honom) skulle kunna vara utvecklande och utmanande för mig. En del av sakerna övar jag på redan nu... ibland är det verkligen märkligt med sammanträffanden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar