måndag 14 mars 2011

Tänk inte på en rosa elefant ;)

En härlig start på veckan :-) På väg till jobbet i morse njöt jag av doften av vår och fågelkvitter. Trots att klockan var strax före 6 så var det redan ljust och varmt i luften, samhället fortfarande stilla och tyst. Det som hördes var mina egna fotsteg mot gruset och några fåglar som kvittrade "vår". Härligt!

Har njutit vidare av spinning. Passet bjöd dom vanligt på ett perfekt upplägg; skön musik, intensitet, kraft och energi. Fokus. Utmanade mig själv och mina tankar när det kändes tungt - flåsigt, jag vill/måste vrida av känsla ;-)

Tänk inte på en rosa elefant ;-)

Konstaterade att "okej, jag är trött...men det finns andra som är ännu tröttare... istället för att börja med att "usch så trött jag är, vad flåsig jag är, vad tungt det är osv... så konstaterade jag helt enkelt känslan för att sedan enkelt hitta fokus igen och orka ännu mer :-) Jag vet att tankar har betydelse, vad och hur jag tänker, samtidigt blir jag så fascinerad av just tankens kraft! Och tankens kraft fick sedan göra sig påmind när jag avslutade med att balansera på balansplattan ;-) Allt från till "men va´ f*n". Till att faktiskt utropa "men bra" till mig själv!!! Det funkade ju i flera sekunder! Ibland är det bra att inte tänka alls utan bara göra... lätt & enkelt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar