söndag 6 mars 2011

Magkänsla

Jag tror att de flesta håller med mig om att det är bra att träna klokt och smart. Men vad är det som är klokt och smart? Att omsätta det i praktiken är inte alltid lika lätt. Hjärnan, hjärtat och magkänslan säger inte alltid samma sak.

Jag har fått tips och hjälp med att tejpa mitt ben för att se om det på så vis kan fungera och bli bättre. Igår kände jag att jag inte skulle befinna mig på Form innan 9:00... jag ville inte ta risken. Med tejpat ben som gjorde att det kändes betydligt bättre än vad det gjorde utan tejp och en känsla av att det kändes mer bra än dåligt, så litade jag helt enkelt inte på mitt egna omdöme och beslut ;-) Lika väl som att jag hade hamnat i gymet så hade jag lika lätt kunnat hamna inne på steppen.

Jag valde att lita på magkänslan (?) och att vara klok och smart. Testade bla. benböj i smithmaskinen och imponerade på mig själv genom att jag startade lugnt och med lätta vikter ;-) Kände mig för. Kände att det gick mer bra än dåligt så jag ökade på vikterna successivt. Det känns extra skönt att få trötta benmuskler samtidigt som jag känner mig stark, en sådan känsla känns bra både fysiskt och mentalt för mig just nu. Det känns glädjande och förhoppningsfullt! Och träningsvärken idag känns också... bra :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar