lördag 26 mars 2011

En härlig morgon :-)

Så nöjd jag känner mig för att jag valde att stiga upp när klockan ringde och inte bara stänga av den och sova vidare. Allt för att få vara med på en av dagens höjdpunkter:
SPIN OF HOPE.

Tänk vilken fantastisk ide´och koncept, att få möjligheter att göra något som jag både tycker om och som är bra för mig samtidigt som det kan hjälpa andra.
Härligt att så många bidrar. Både på Form och på andra anläggningar runt om i Sverige.

Själv bestämde jag mig i sista stund för att vara med.
Verkligen toppen med drop in platser också för oss som av olika anledningar bestämmer oss i sista stund. Även om jag inte var precis superpigg när klockan ringde så kände jag att viljan och lusten att delta var betydligt större än att somna om...
 och så ville jag köra just Anna-spinning & Niki-spinning...
 eftersom kvällen var inbokad på annat så var det bara att stiga upp :-)

Anna var först ut med "Soft goodmorning-spin; en mjuk och skön start på dagen". Och precis så var det. Beroende på vad man lägger in i tolkningen av mjuk och skön... ;-) Andra timmen bjöd också på skön spinning tillsammans med Niki "Get UP - bergs-etapp med en hel del klättring, stående & sittande".
 Redan under första timmen kom jag snabbt i kontakt med den här sköna känslan av NÄRVARO. 
Energi. Tacksamhet.
 Den här känslan som kommer både inifrån och fyller och samtidigt omfamnar utifrån och ger rys på kroppen. Njutbart. Och det följde mig under mina 2 timmar. 

Kan konstatera att mina 2 timmar passerade så fort!
Vart tog dom vägen?
 Verkligen som meditation i rörelse, där huvudet mestadels är tomt på tankar och benen snurrar på.
Härligt att känna mig/sig KRAFTfull & fokuserad. Och att känna närvaro :-)
Så bra att jag valde att var med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar