söndag 27 mars 2011

Så & skörda

"Plats för sinnen.
    Tid för grönska".

Det var temat för årets trädgårdsmässa... som jag besökt idag.
Mässan bjöd på massor med inspiration, idéer och lust till att själv snart få så och så småningom skörda.

Vad sägs om en tavla gjord av drygt 3 ton äpplen?
 Tavlan är "målad" av konstnären Emma Karp Lundström. 
Motivet är en liggande karta över Skåne inklusive åsar, klippor och slätter. 

Fröer i långa rader... färggrant och lockande.

Passade på att köpa lite fröer till vårens och sommarens odling.
Snart är det dags att börja fixa på min kolonilott, det ska bli kul :-)

Egna hönor skulle vara bra att ha med tanke på alla ägg som jag äter :-)
Dessa fick vara kvar på mässan, tror inte att varken hönor eller grannar skulle
trivas om jag skapade ett hönshus på min balkong ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar