söndag 19 februari 2012

En lekfull dag :-)

"If you still look cute at the end of your workout you didn´t train hard enough"

Ja, idag var jag inte "cute" varken under passet eller direkt efter, i alla fall inte utanpå ;-) Men oh, vilket skönt pass!

Brukar Du också längta till styrketräningen och gymmet? Det brukar jag göra, som idag. Det är ett tag sedan som jag körde ett rent gympass. Jag vill inte kalla det lyxproblem, för det är ju inget problem,  men jag har inte helt lätt att få till alla mina pass under en vecka. Ja, alla mina pass som jag vill genomföra under en vecka.  Återigen vill jag få in mer styrketräning men jag vill inte ta bort något av mina andra pass... all träning är ju lika givande och rolig!

Idag blev det i alla fall ett rent gympass som startade med uppvärmning på löpbandet. Det blev en kort sväng på 3 km. Det var länge sedan som jag sprang på det. Innan jag startade idag så såg jag till att skosnörena var ordentligt knutna så att jag inte skulle kunna skylla på dom när ev. trötthet skulle slå till ;-) Jag startade väldigt lugnt i några minuter och fortsatte sedan i ett relativt behagligt tempo för att sedan trycka på lite mer på slutet. Skönt. Meditativt. Det är en skön känsla, tycker jag, när jag känner hjärtat slå, andetagen är djupa och fyller hela bröstkorgen och magen, syresatt blod skjutsas ut i hela kroppen, benen springer liksom av sig själva, kroppen vet precis vad den ska göra :-)

Sedan blev det en runda med fokus på framförallt rygg & axlar. Skönt men inte lätt ;-)

Eftermiddagen har sedan fortsatt med lek tillsammans med en av mina härliga vänner, så mysigt!

Jag tycker om dom här dagarna som innehåller så mycket lekfullhet, först träning som är en form av lek och sedan en annan sorts lek med min fina vän :-)   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar