måndag 6 februari 2012

Måndagsmys med födelsedag :-)

Form, detta fantastiska ställe!


Vid en här tiden på måndagar så brukar jag vara på jobbet men inte idag.
 Idag är ingen vanlig måndag ;-)
Jag har en semesterdag och njuter av ledighet! Ledighet och födelsedag!
Det är ingen vanlig födelsedag  heller ;-)
Jag fyller 11 år! 11 fantastiska Form år!
För mig är det här verkligen en speciell dag, viktig och betydelsefull på många sätt.
Det är exakt 11 år sedan som jag genomförde mitt första Formpass.
Tänk då och nu... Oj, så annorlunda... annorlunda på så många sätt.

Ibland får jag frågor och kommentarer, från de som inte känner mig så väl: "att jag är väl en person som typ alltid har tränat och varit i god form". Ni som var med när min Formresa startade vet att så har det verkligen inte varit.

Att Form & träning kan förändra människor tror inte jag, nej, jag vet det. Jag är ett levande bevis på det :-) När jag skriver förändra så menar jag inte i första hand i muskel- och fettmassa, även om det händer en hel del där också ;-) Nej, jag menar förändra på helt andra plan! Jag skulle säga personlighetsförändra.

För mig har Form och träningen betytt och betyder mycket! Det är så mycket mer än "bara" träning! Jag har svårt att förmedla det i ord... när jag tänker på det så är det så många tankar och känslor som griper tag i mig. Det skulle vara lätt att utropa glädje, energi, rörelse, styrka, välmående osv. Visst är det så också, men det är även något betydligt mer och djupare än så...

Det är mycket som passerar i mina tankar, på allt som jag fått vara med om, på allt som jag fått uppleva. På alla utmaningar! På all utveckling! Och stundtals förvirring och inveckling ;-)

Om jag skulle summera det hela med ett enda ord så är det...TACKSAMHET.
Tacksamhet till att jag kom till Form, tacksamhet till att jag mötte er: Anna & Niki och tacksamhet för allt det som ni skapar och delar med er av. Tacksamhet för att jag beslutade mig för att börja träna. Tacksamhet för motgång, medgång och framgång. Tacksamhet för det ressällskap och guidning som jag haft och har <3 Listan skulle kunna bli så oändligt mycket längre!

Naturligtvis firar jag den här dagen på ett av de bästa sätten dvs. både med rörelse & stillhet. På Form såklart! Jag har redan fått njuta av mitt absoluta favoritpass: PT med min fantastiska tränare Niki. Lite senare idag väntar en avkopplande massage. Det känns fint att få köra ett pass med Niki en dag som denna, han har betytt mycket för mig när det gäller hela min Formresa. Niki var den person som jag träffade första gången när jag kom till Form. Då hade jag levt med långvarig smärtproblematik i många år, jag var sliten till både kropp och själ, jag hade en oledad fothylsa för att överhuvud taget kunna gå och vägde nästan 20 kg. mer jämfört med i dag! Och jag hade en orörlig axel. Det var den onda axeln som förde mig till Form för behandling. Och det blev början på någonting helt annat! Tänk om jag hade vetat! Nu så annorlunda mot då!

TACK Anna &  Niki! TACK för ALLT!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar