söndag 12 februari 2012

Man tager vad man haver

Efter att ha ätit i stort sett helt vegetarisk kost en tid
så har jag återigen börjat äta fisk och idag även ägg. 


Burgare i, för mig, ny tappning:
laxburgare.
Jag utgick lite från "man tager vad man haver"...
ren laxfile´, inget fiskrens och annat nedblandat och nedmalt här inte ;-)
Filén mixades tillsammans med citron, ägg, salt, peppar, dill, furikake.




En aning färglöst kanske?

Hur vill Du att Din mat ska se ut, vad ska den innehålla och hur ska den smaka?
 Själv tycker jag om FÄRG, form och konsistens utan konstiga E-ämnen, konsistensgivare osv. däremot med näring för både ögon och kropp :-)
  Det behöver nödvändigtvis inte betyda timmar vid spisen.

Idag blev det burgare till lunch
 tillsammans med en sallad som gjordes i samma anda som burgarna:
"man tager vad man haver"...

...ruccola & andra gröna blad, vitkål, beluga linser,
 naken havre, broccoli, granatäpple, paprika, passionsfrukt...

...röra gjord på vita bönor...

... olivolja...

Färgglatt och gott :-)





2 kommentarer:

  1. Jag skulle vara din mat-gäst ALLA dagar i veckan.
    Det ser fantastiskt ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna, det skulle vara både mysigt & trevligt att ha Dig som mat-gäst ALLA dagar i veckan :-)

      Radera