tisdag 7 februari 2012

Rörelse

Jag är inte smidig som en katt - ännu.
Men jag har tänkt och bestämt mig för att jag ska bli det - så småningom. Helst snart ;-)
Och jag börjar nu! Faktiskt redan igår ;-)
Tidigare har jag tänkt en hel del, stretchat lite sporadiskt efter mina gympass... 
och nu under vårterminen har jag även tagit upp min yoga igen, vilket oftast innebär ett pass i veckan.
Yinyogan är ju verkligen suverän när det gäller att stretcha igenom kroppen, sen händer det ju en massa annat spännande också som jag får uppleva när jag får in yogan kontinuerligt ;-)
 Förutom yogan tänkte jag, mer frekvent, lägga ner lite tid på några specifika yoga/stretch övningar och se vad det kommer att ge för effekt :-)  Målet är en stund varje dag.

Igår körde jag ju ett inspirerande PT- pass och ikväll har jag fått köra ett inspirerande steppass :-)  Gårdagens och dagens pass var väldigt olika varandra på många sätt men även lika på många sätt: jag blir utmanad! På ett sätt som jag tycker så mycket om! Rörelser och steg som från början inte känns helt lätta, utfall med snurr och hopp, stretch/yogapositioner som jag i dagsläget inte förstår hur jag/man gör... trots att jag tittar och försöker imitera Niki eller som ikväll knä upp, över bräda, fram, snurr och tillbaka... ;-)
Jag upplever en sådan glädje när rörelserna kommer, kanske inte helt perfekt i början men efter ett tag... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar