lördag 18 februari 2012

Step-styrka, duvor, tranor och en och annan groda

En bara vara dag, så skönt och efterlängtat.

Sovmorgon utan sömn. Det är märkligt det där, när det är vardag och jag/man "måste" upp riktigt tidigt, då skulle jag/man ofta kunna sova betydligt längre. Men när möjligheter ges till att sova då är det som om kroppen har bestämt sig för att den helt enkelt inte behöver någon sömn.

Efter en lugn start på dagen så fortsatte den sedan nere på Form, först en stund i relativt lugnt tempo på crosstrainern därefter ett inte lika lugnt tempo inne i salen ;-) Jag fick njuta av ett step-styrkepass. En rolig, skön koreografi, inte helt lätt, stundtals blev det lite egen koreografi, men vad gör väl det, jag är gärna lite innovativ ;-) Men på slutet så lyckades jag riktigt bra, stegen satt i stort sett perfekt!

Efter avslutat step-styrkepass blev det en extra stretch sväng av bla. höfter & rumpa. Det känns skönt att stretcha ut lite extra. Efter tips från min pt så gör jag några olika yoga övningar som jag håller en längre stund. Hemläxan går bra ;-)  En del av övningarna känns verkligen ont-sköna, särskilt när jag ska ur dom. Jag avslutade det hela med grodan stående på två ben ;-) Dvs. grodans framben. Ja, nu heter den egentligen tranan tror jag, men jag tycker grodan stående på två ben passar minst lika bra :-) Hela övningen går ut på att man börjar med att sitta på huk med fötterna axelbrett, vilar knäna mot överarmarnas baksida, handflatorna i golvet, armarna lätt böjda. Sedan lutar man sig mer och mer framåt så att all tyngd hamnar på händerna och armar. Och låter fötterna släppa taget från golvet. Förut har den i bästa fall funkat i några millisekunder, om nu fötterna ens lättat från golvet, idag funkade den i flera sekunder :-) Undrar när jag kommer lära mig att flytta ett ben i taget som är nästa steg för mig på grodan ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar