måndag 27 februari 2012

Träningsabstinens

Jag tränar gärna och ofta, trots det kan jag få träningsabstinens. Träningsabstinens efter favoritpasset ;-) Då är det bra att få råda bot på det, som idag. Ett härligt pass med den bästa PT, Niki :-)

Även om all träning är rolig och givande så är den personliga träningen speciell, den är just personlig. Den är utvecklande, invecklande ;-), inspirerande och väldigt givande & rolig.


Ett av mina träningsmål är ju att lägga på mig mer muskler samtidigt som jag vill en massa annat också. Jag vet sedan tidigare att jag har lätt för att bli spretig, vilja mycket på en gång liksom. Då kan det vara bra att konkretisera sina önskningar och mål ännu tydligare. När, var och hur det ska ske. Efter dagens tips & inspiration och nya tankar så har jag en ännu tydligare plan kring just styrketräningen.

Tidigare har jag tänkt att lite är bättre än ingenting, men trots det så har den efterföljande tanken/känslan ibland blivit att det inte räckt, att det inte blivit tillräckligt, att det blivit för lite styrketräning. Och det i sin tur har gjort att jag har inte alltid känt mig helt nöjd. Men idag fick jag med mig en ny & bra tanke :-) Nästan som en aha-upplevelse :-)

Lite är inte bättre än ingenting. Det behövs ingen värdering. Det är varken bättre eller sämre.  Det bara ÄR. Vilket bra tankefrö! Jag känner redan att tanken grott & slagit rot i mig, en tanke som jag gärna tar med mig :-) 
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar