lördag 25 februari 2012

Fartlek :-)

 Vilken bra start jag har fått på årets löparsäsong!

Det här bådar gott :-)


Jag har ju mjukstartat lite den gångna veckan med att springa på löpbandet.
 Jag tänkte att jag ska väcka "springet" i mig :-)
Det har blivit korta sträckor, som byggts på successivt, allt för att kroppen ska koppla och komma ihåg. Det har känts väldigt bra på alla sätt, vilket för den skull inte inneburit att det varit bekvämt hela tiden ;-) Men jag kan verkligen njuta mitt i det som inte känns helt lätt & bekvämt också ;-)
Jag känner glädje & tacksamhet för mina starka, friska, snabba ben,
för mitt hjärta som pumpar runt allt blod,
för mitt fokus
och för mitt huvud som oftast är tomt på tankar
 men också för mina energigivande tankar & inre bilder som finns där när de behövs :-)

Efter gårdagens 5 km. så var målet idag 7 km. Men det blev 10 :-)



10 härliga, svettiga km!
Även idag valde jag att springa intervall betonat.

Och på slutet är jag trött men plötsligt så befinner jag mig på sista km. på Lidingöloppet. Bestämmer mig för att trycka på fast benen är trötta.
Flåsigt, ja visst, men jag känner att jag har kapacitet att ge lite till!
M i form blir som en målportal för mig.

Och när jag passerar mållinjen stannar klockan på 52.21 :-)

Trött & SÅ NÖJD :-)

Benen var lite stappliga direkt efter. Fyllde på med energi: goda spirulinabollar innan det var dags för avslutande stretch som kändes minst sagt välbehövlig ;-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar