fredag 24 februari 2012

Skön träning & njutbar soffsittarkväll

 

Soffsittarkväll. Så skönt det känns att bara få sjunka ner i soffan efter en skön dag.
Bara vara. Och äta gott godis :-) Spirulinabollar & en härlig blandning av mörk choklad, chasewnötter, solroskärnor, mullbär, gojibär, inkabär, aprikoser och rostad kokos. Mums!

 Jag tycker så mycket om torkade bär, det är ett perfekt godis tycker jag. 100 % naturligt, självklart helt utan tillsatser, bara naturligt & gott :-)

Efter avslutad arbetsdag idag så stack jag hem, bytte om och begav mig iväg direkt till gymmet.  Dagens pass bjöd på en skön runda tillsammans med mig själv :-) Startade på löpbandet och oj, så bra det kändes! Först lugn uppvärmning sedan intervallbetonat. Naturligtvis blev jag trött men det kändes ändå lätt på något vis. Huvudet var helt tomt på tankar & benen sprang :-) Fick känslan av att kunna hålla på i evigheter men valde att stanna vid 5 km.

Sedan blev det även styrka. Igår var det axlar, rygg, mage så idag blev det armar, bröst och ben. Det mesta gick bra men vid bänkpressen kändes det som någon osynlig person försökte trycka ner skivstången med full kraft samtidigt som jag skulle trycka upp den, musklerna var inte trötta, nej, det fanns ingen tryck alls, plötsligt var det som om "ingen var hemma" all koppling saknades ;-) Det där är en intressant känsla, tycker jag. Resten av övningarna kopplade muskler & huvud betydligt bättre :-)  En superskön känsla i kropp & sinne, kände mig så  NÖJD :-)

Va´glad jag är för min träning :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar