tisdag 28 februari 2012

God morgon :-)

Det är inte alltid som jag befinner mig i balans och harmoni med och i mig själv. Ibland kommer jag i otakt med mig själv. Det är ju för väl att jag kan känna även denna sida hos mig själv för då kan jag även göra något åt det. Då kan det vara som om hela kroppen behöver kalibreras, kalibreras för att komma in i rätt energibanor & balans igen. Och det är njutbart, tycker jag, när man känner att hela kroppen är på rätt frekvens. Då är det som om nästan vad som helst kan hända, kropp & sinne kan ändå hantera det på bästa sätt, stress och irritation griper inte tag i en. Just då är det liksom som om ingenting kan störa eller rubba jämvikten. Närvaron och nuet blir tydligare. Själv är jag inne i en bra fas :-) Just en känsla av närvaro och nuet.

Min morgon har börjat på ett sån´t skönt sätt. Jag har sovmorgon, dvs. jag börjar jobba klockan 9:15. Istället för att ligga kvar i sängen och sova så gjorde jag valet och prioriteringen att denna morgon ta mig iväg till gymmet. Vilket bra val! Jag bjöd mig själv på en skön runda med fokus på rygg. Det blev inte för lite och inte för mycket, det blev helt enkelt ett perfekt pass just denna morgon :-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar