onsdag 22 februari 2012

Hyllorna borde vara fyllda

Är det något som jag skulle vilja ha här i Knivsta så är det en riktig hälsokostbutik, med livsmedel, kost- och träningstillskott. Egentligen borde ju alla livsmedelsbutiker vara hälsokostbutiker. Hyllorna borde vara fyllda av kost som främjar hälsa och välmående. Det ska vara enkelt att hitta bra produkter, tycker jag. Man ska inte behöva leta på någon avlägsen hylla om det ens finns någon sådan i butiken. Tänk om de här hyllorna var placerade framme vid kassorna :-) Man ska inte heller behöva vara kemist för att förstå vad en vara innehåller när man läser innehållsförteckningen.

Många varor går ju att hitta på nätet men ibland vill jag gärna ha tillgång till varorna direkt. Jag vill inte vänta på någon försändelse. Ibland vill jag även kunna känna och se varorna i en fysisk butik, jag vill kunna botanisera mellan hyllorna, kanske upptäcka och hitta saker och produkter som jag inte skulle ha gjort annars eller göra val som jag inte heller kanske skulle ha gjort annars.

1 kommentar:

  1. Hah, vad lustigt! Niki och jag pratade just om att man borde dela in matbutiker i två avdelningar; en "grön" där allt som går att köpa verkligen innehåller näring och god energi, samt en "röd" där maten bara innehåller kalorier och sådant som avvitaliserar kroppen och stjäl näringsämnen. TÄNK så spännande det skulle bli....

    SvaraRadera