fredag 8 mars 2013

Bana nya vägar

Det här med träningsvärk tycker jag är intressant. Ibland kan man träna på utan att få någon nämnvärd träningsvärk och ibland kan ett pass plötsligt ge upphov till massor av träningsvärk utan att man förstår hur det hänger ihop. Så blev det efter den här veckans boxpass. Rejäl träningsvärk som jag faktiskt blev förvånad över ;-)

Efter dagens träning så kommer jag inte bli det minsta förvånad om jag kommer att få träningsvärk i helgen ;-) Favoritpasset med min suveräna PT blev precis så bra som man kan tänka sig:-)

För ungefär en månad sedan fick jag i uppgift att genomföra "småträning". Och idag kan man säga att träningspasset byggde på just den småträningen. Det hela handlar om coreträning. Nu har jag fått ett nytt inspirerande och roligt träningsprogram, övningarna görs på boll, sittandes eller liggandes, ibland med vikter och ibland "bara" med kroppen.

Det är spännande med kroppskännedom och kroppskontroll, tycker jag. Stundtals känns det som jag behöver bana nya vägar mellan hjärnan och övriga kroppen, ibland känns det tex. som om jag lutar i kroppen men att jag då i själva verket är rak eller precis tvärt om; jag tror att jag är rak men har då "tappat" någon del. Och i vissa övningar sker liksom medrörelser på ett sätt som det inte är tänkt, tex. istället för att höfterna håller sig still så vrids de med. Ibland tror jag att vissa mönster behöver övas och läras in eller ibland läras om.

Ett av mina träningsmål just nu är att få en riktigt stark coredel, jag vill vara stark både inifrån och ut och utifrån och in :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar