söndag 31 mars 2013

Mat med färg

Påsk och njutbar ledighet :-)

Igår hade vi påskmiddag,
jag som tycker om den här sortens matlagning hade fixat en påskbuffe´
för att hälsa både påsken och våren välkommen :-) 

Kanske inte så traditionsenlig mat frånsett
 ägg och lax i olika skepnader som jag tycker liksom hör påsken till
men en massa annat gott, med smaker för alla :-)

Fräscht och gott.
Massor med färger : grönt, rött och gult.


Massor med gröna blad ;-)

 Olika sorters quinoasallader,
den ena med bla. sockerärtor, ärtor, citron, örter, pinjenötter,
granatäpple och stekt halluomi.


 Goda auberginerullar med en fyllning av getost, chili, valnötter, ruccola och
mumsiga laxrullar med en fyllning av bla. avocado, röd lök, citron, tomater, ruccola.


Den andra quinoasalladen, härligt påskgul eller gul som solen,
med saffran, fänkål, lök, persilja, granatäpple och flagad rostad mandel.

Provade även att göra en paj med pajskal gjort med rågmjöl, havregryn,
smör och kesella och en fyllning med spenat, fetaost, mango, mjölk och ägg. 

Mina yngsta matgäster är inte lika förtjusta i "min" mat som jag, de äter gärna lax
men för att vara säker på att det skulle finnas mat för alla smaker så
bjöds det även på kyckling, prinskorv ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar