söndag 24 mars 2013

Super duper

Som den andre personen i vår suveräna lag uppställning så hade jag glädjen att få köra gårdagens andra timme på spin of hope. Detta arrangemang som engagerar så många :-)

För mig är Spin of hope ett speciellt tillfälle, det är inte "bara" ett vanligt spinningpass som genomförs. Det känns fint att tillsammans med så många få göra någonting som dels är bra för mig själv och samtidigt för andra. Själv kände jag mig verkligen "på", vaknade strax efter 5. Pigg och förväntansfull. Energin var påtaglig när jag anlände till Form som dagen till ära smyckats med ballonger och träningssalen hade förvandlats till ett café där Blommans kök hade dukat upp en massa läckerheter :-)

I år var jag med i laget Super duper formarna, lagnamnet tilltalar mig ;-) Vår lagkapten, Per "Turbo" Söderström körde vår första sträcka, han hade gjort ett riktigt bra jobb, för cykeln var redan uppvärmd när det var min tur :-) Min timme instruerades av Erik, en instruktör som var ny för mig. Passet var helt suveränt :-) Det här är en instruktör som jag gärna vill se mer av på Form :-) Med energi, närvaro och bra musik guidade han oss igenom vår timme, som var svettig, flåsig och jobbig på ett skönt och "lätt" sätt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar