måndag 11 mars 2013

Sssss, ssss, sss

Idag var det dags att prova och genomföra mitt nya träningsprogram på egen hand.
Det träningsprogrammet som jag fick köra i fredags i samband med favoritpasset.

Med ett nylaminerat :-) träningsprogram kände jag mig både redo och laddad inför dagens runda.
Det är ett tips förresten: att laminera de träningsprogram som du bär med dig, 
de håller så mycket bättre och du kan svettas
utan att riskera att programmen så småningom trasas sönder ;-)
Själv använder jag både lösa blad och sedan länge även en träningsdagbok.
Träningsdagbok är ett bra sätt att dokumentera sin träning och om man någon gång skulle behöva inspiration så kan man bara gå tillbaka och titta på tidigare program och övningar.

Programmet som jag fått nu är väldigt skönt, fokus ligger på corestabilitet.
 Det är en konst, tycker jag, att hålla kvar anspänningen i magen genom rörelserna.
Det blir mycket "ssss" för att spänna magen på ett optimalt sätt. En del av övningarna är inte helt lätta och enkla ännu men redan idag tycker jag att de flesta övningar fungerade väldigt bra med tanke på att de är nya för mig. Hur som helst så känns träningen både rolig och skön :-)
Och idag gav den mig även massor med skön energi :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar