torsdag 21 mars 2013

Mina celler är glada :-)

Jag undrar om cellerna kan känna sig glada? Jag tror det ;-) Tanken kom till mig i förrgår när jag stod i köket och förberedde inför starten av mitt ätande igen. Härliga grönsker. Fina färger. Goda dofter. "Om cellerna kan vara glada så är mina det" :-)

Nu är jag ju bara i  början av den här detoxperioden men redan nu känner jag en förändring i kroppen. Det väcker både förundran, fascination och en del funderingar. En av de fina saker med en sådan här detoxperiod är att det påverkar "hela en själv", från cellnivå upp till sinnesnivå, det tilltalar mig :-) Jag tycker om när jag kan påverka och påverkas på flera nivåer på en gång. Och visst är det härligt när man på ett enkelt sätt kan hjälpa sig själv till att "må bättre" eller "må ännu bättre" än man redan gör?

Tydligaste skillnaden hittills har varit mellan dag 3 och 4, det är svårt att beskriva känslan men jag skulle kunna säga att hela mitt system känns renare och lugnare.

Det skulle kunna vara lätt att tro att man skulle vara vrålhungrig efter att druckit greens i 3 dagar och att fjärde dagen skulle göra att man äter det första bästa som kommer i ens väg. Men så är det inte alls. Igår blev det en god fräsch sallad till lunch med bland annat avocado och till middag blev det en supergod broccolisoppa med lite groddat bröd och mandelsmör, det är som godis :-)

Idag när jag kom hem möttes jag av doften av nybakade bullar. Hallucinationer? Nej inte alls ;-) Om jag åt någon? Nej faktiskt inte... Inte nu. Däremot kan jag gärna äta nybakade bullar någon annan gång, för att jag tycker att det är gott :-)
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar