söndag 24 mars 2013

Från fredagsmys till söndagslyx

Det är som att både ge och få en present till sig själv när man får möjligheter att gå på PT :-)
 En fin present som ger glädje både i stunden och på sikt. 
Jag uppskattar verkligen Nikis förmåga att förmedla och dela med sig,
att inspirera och instruera, hans sätt att skapa pass som utmanar och utvecklar, det är verkligen en glädje att ha en personlig tränare som han :-)

Jag som annars brukar ha mina PT pass på fredagar har fått njuta av ett pass idag. 
Så från fredagsmys till söndagslyx istället :-) 
Ja, det känns verkligen lyxigt att få köra ett PT pass på helgen. Som idag.
 Som vanligt bjuds jag med på ett inspirerande pass som för dagen bla. innebär att 3 olika övningar ska genomföras, jag börjar med 12 reps. på varje för att sedan fortsätta med 11, 10 osv.

Det är nog en himla tur att det hela inte ska vändas och börja räknas åt andra hållet också ;-)
 Det hela tar mycket, speciellt flåsmässigt men även en del i benen. 
Även om det tar en hel del och jag blir trött så klart, trött på ett bra sätt, så upplever jag ett enormt och härligt fokus hos mig själv och även styrka i kroppen, att kroppen svarar :-)

Jag är inne i en bra fas nu.
Detoxperioden, som fortfarande pågår, har säkert bidragit en hel del.
Känslan är påtaglig men svår att beskriva, kroppen känns mer kalibrerad, centrerad och "renare". Energin är mer lättflytande, styrkan och fokus finns här :-)

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar