torsdag 25 april 2013

Aktiv vila

Så välgörande och gott :-)
 
Är nyligen hemkommen från en stunds avslappnande och skön massage.
Hela systemet känns lugnt och urkopplat på ett väldigt behagligt sätt. 
 
Det är verkligen skönt att få en behandling, inte för att jag/man har ont någonstans utan just för att ge mig/sig själv en stunds aktiv vila och återhämtning. Det gör gott för hela kroppen både kortsiktigt och långsiktigt. Min kropp är i god form :-) Den första tanken som dyker upp är att det beror på all den kontinuerliga styrketräningen som jag ägnar och ägnat mig åt över tid. Men vid närmare eftertanke så tror jag att det är just en kombination av "allt" det som jag gör som skapar "resultatet". Variationen i träningen (styrka, kondition, smidighet osv.) är en viktig del men även tankar, kosten, vilan och återhämtningen är viktiga komponenter och har betydelse för "resultatet" och måendet.

Ibland kan jag tänka att en behandling, massage eller någon annan form av behandling, är ett sätt att tacka kroppen för allt det som den presterar och utför, för all den tid som den är påslagen, inkopplad, uppkopplad, aktiv. Från att vara i görandet får man för en stund vara i varandet.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar