fredag 19 april 2013

Plankan

På corepasset har vi fått göra en övning där man står i plankposition samtidigt som man ska lyfta ena armen, pyttelite. Senast i onsdags.
När Niki visar ser det så superlätt ut :-) Men det är verkligen olätt :-)
 Hur gärna jag än har velat så har övningen inte alls funkat.
Jag har tänkt "lyft" samtidigt som det har känts som om jag skulle ha haft tvåkomponents lim under armen, kopplingen från huvud till arm tyckts ha saknats, armen har varit orubblig;-)
En tanke som dykt upp hos mig är att det här vill jag lära mig,
så blir det ofta för mig när det är en övning som från början tycks mer eller mindre (o)möjlig. 
Jag tycker om att utmanas i övningar och att utvecklas samtidigt som mitt tålamod får en del övning, ofta vill jag helst att övningen skall funka direkt.
Och vet Du vad? Idag funkade det plötsligt :-) 
Jag flyttade ihop armarna en aning och vips så lättade armen, i alla fall en aning utan att jag tippade i sidled. Det kanske inte var helt perfekt men väldigt bra :-) 
Sån´t här gör mig barnsligt glad ;-) Små framsteg och jag gläds :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar