lördag 6 april 2013

Inre harmoni

Jag har varit på inre harmonimässa. Från början var planen inte alls att jag skulle dit men jag är så glad för att jag åkte. Det blev en mysig systerdag med många intryck och intressanta, spännande och märkliga möten :-) Tillfälligheter, mening, slump eller sammanträffanden?

Det hela började med att jag vaknade med en känsla och ett humör som var allt annat än inre harmoni ;-) Men hur som helst så kom vi iväg.

Mässan bjuder på det mesta, man får sortera en del. Förutom alla utställare så finns det en hel del föredrag som man kan ta del av. Vi scannade igenom mässprogrammet och bestämde oss för 2 olika föredrag, det visade sig att till det ena behövde man ha förköpt biljett till och att det var slutsålt och att det andra var inställt. Men till vår glädje visade det sig att föredraget som var slutsålt på förmiddagen även återkom under tidig kväll.

Vi gick runt bland utställare och jag provade några olika saker. Vi åt god lunch och fikade. Mitt i allt folkvimmel hörde jag plötsligt någon ropa mitt namn. Det visade sig vara en vän från förr, vi stod varandra nära under högstadie-, gymnasietiden och några år därefter, men av olika anledningar tappade vi sedan kontakten. Nu har vi bestämt för att ses igen :-)

Föredraget som vi till slut hamnade på var med Terry Evans, han berättade bla. om sin "resa" och sina andliga guider. Det var ett föredrag som var väldigt intressant och som verkligen berörde.

Nu behöver jag sortera och reflektera en del över dagens alla intryck och händelser :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar