söndag 14 april 2013

Växtkraft

Igår besökte jag trädgårdsmässan,
 en mässa fylld av inspiration för den som tycker om trädgård, grönska och odling.
Årets tema var Växtkraft :-)

Naturligtvis fanns det massor att handla på mässan allt från fröer, lökar, trädgårdsredskap till betydligt större saker som växthus eller bubbelbadkar till trädgården.

Förutom möjligheter till shopping så fanns det även bla. trädgårdstäppor,
 ide´trädgårdar och smyckade balkonger.
Massor med kreativitet, lust och skaparglädje,
det fanns verkligen något för alla smaker ;-)











En kul skylt ;-)
Men jag tror knappast att jag behöver en skylt för att hålla reda på mitt ogräs på kolonilotterna ;-)





Jag shoppade lite nya örter, både "gamla bekanta" som tex. Citrontimjan och några nya för mig som tex. Olivört och Jordgubbsmalva. Gott och spännande. Ännu så länge står örterna inomhus men såsmåningom ska de planteras ut.


Sådana här blombuketter tycker jag om, det känns somrigt :-)
Jag tycker om blandningen, spretet och enkelheten :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar