måndag 1 april 2013

Gym, workshop och födelsedag

Oh, vad dom här dagarna av ledighet har gjort mig gott :-)
På något vis så känns det som jag varit ledig mycket längre än påskens 4 dagar.
Det är verkligen skönt att kunna styra dagarna lite som man vill. Utrymmen har givits till både aktivitet och vila :-)

Dagen idag har bjudit på en skön runda i gymmet, workshop och födelsedagsfirande av min syster :-)

Jag tajmade in träningen perfekt för att hinna byta om för att sedan få möjligheter till att ta del av Nikis workshop kring just gymträning. Niki har massor med kunskaper och han bjöd med oss på ett inspirerande föredrag som var pedagogiskt och tydligt  upplagt :-) Vi som var där hade väldigt varierande kunskaper, allt från att aldrig ha satt sin fot på gymmet till oss som har betydligt mer vana av just gymträning. Jag tycker att det är kul med den här spännvidden på deltagare. För mig blev det en del repetition av det jag redan vet, det är alltid bra med upprepning, och det bringade även klarhet kring några funderingar som jag haft.

Oftast är jag så fokuserad på vad jag själv håller på med när jag styrketränar så jag ser sällan vad som händer runtomkring mig eller vad andra håller på med men ibland går det inte att undgå och då kan bli bli rätt intressant att iaktta, tycker jag. Övningar, teknik och upplägg kan verkligen variera :-) Idag var det ett gäng yngre killar som jag trodde hade fastnat i bänkpressen, ja inte bokstavligen för dom var där och passade åt varandra, men dom höll på där i evigheter. Sedan gick dom vidare till bla. bröstpress. Undrar hur länge deras pass var egentligen och hur många reps. det blev för just bröstmusklerna? Undrar vilket deras mål och syfte är?

Jag uppskattar verkligen att Form ordnar olika typer av workshops och föredrag, jag tycker om att få ännu mer teoretiska och praktiska kunskapar kring träning och hälsa :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar