fredag 5 april 2013

Frigöra energi

Det här med energier är både spännande och märkligt.

Under min ledighet så kändes det verkligen som en massa energi återigen frigjordes och började virvla. Kraft, glädje och en känsla av större närvaro. På kopplad men ändå avslappnad i sinnet. Samtidigt var det som om jag blev medveten om att det har varit en tyngre och trögare period en tid på flera sätt.

Under de här trögare perioderna kan jag ibland ha väldigt lätt för att snarare jobba mot mig själv istället för med mig själv, jag stretar och kämpar istället för att lyssna på kroppen och "bara" släppa taget en stund. Ibland kan det vara skönt att få möjligheter att bara släppa på trycket.

Jag tror på att påverka det som går att påverka, det ligger lite i välmående tänket för mig. Allt går ju naturligtvis inte att påverka och styra över utan då handlar det snarare om att göra det man själv kan för att må så bra som möjligt i just dom situationerna.

För att ta hand om mig och både tömma och boosta kroppen på cellnivå bestämde jag mig ju för att genomföra en greensrening strax innan påsk. Jag har märkt att en sådan process påverkar mig på alla plan, på ett väldigt spännande sätt :) Inte bara fysiskt utan även mentalt och själsligt. Så även denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar