fredag 12 april 2013

Vakna tidigt

Ibland är det bra att inte fundera så mycket utan bara göra och 
 ibland det är bra att vakna tidigt,
 innan klockan ens var halv nio hade jag hunnit med att

fixa dagens lunch, inte så avancerat, en tager vad man haver sallad... med bla. gröna blad, selleri, paprika, tomater, lax, feta ost, valnötter. Ibland har jag färdigskurna/hackade grönsaker i olika små lådor i kylskåpet, det är ett bra sätt att förbereda, grönsakerna håller sig fräscha och det går snabbt och lätt att fixa i ordning en god sallad med variation.

hälla i mig greens

ta en promenad

avverka ett svettigt, skönt spinningpass. Jag som sällan går på fredagsspinningen passade på idag då jag hade sovmorgon och lyckats boka in mig i tid :-) Det var rätt intressant att komma in i spinningsalen, där fanns det förbokade cyklar med handdukar men inte en människa syntes till. Kanske är det fler än jag som har sina favoritplatser ;-) För mig passade det extra bra med spinning idag eftersom jag körde ett styrkepass med fokus på rygg, mage, bröst igår, så idag var det det fokus på kondition, även om jag smög ;-) in lite styrka idag också, det blev några set med axelpressar.

fylla på med lite mer frukost

duscha och fixa mig i ordning

vara till affären och handlat. Jag var sen från jobbet och trött så det kändes extra skönt att ha handlingen avklarad och slippa fredagsträngseln. Nu blir det en fortsatt skön "slökväll" i fåtöljen :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar