tisdag 23 april 2013

Skön känsla :-)

Härliga träning :-)

Visst kan man känna sig trött på så många olika sätt?
Den slitsamma tröttheten vill jag helst slippa, när huvudet och kroppen säger ifrån.

Den här tröttheten som jag har just nu tycker jag om.
Den sköna tröttheten :-)
Den här tröttheten som beror på att jag gjort eller gör något som är bra för mig.
När jag både har tömt och fyllt på.

Morgonen började så som mina tisdagsmornar oftast börjar,
tidig morgon med spincorepasset på Form.
Idag startade jag med en kort stund på löpbandet. Ännu så länge har det blivit lite spring för mig, men jag känner att jag längtar efter springet :-) Ungefär som när en kalv släpps ut på grönbete ;-) Det lilla jag hittills har sprungit har känts riktigt bra, det bådar gott för kommande säsong. Jag har inte planerat för några längre lopp den här säsongen, däremot är jag sugen på kortare lopp, lopp som är en mil. En halvmara vore också kul :-)  Det som redan är inbokat (och anmält) är Valloxenrunt, men inte runt utan jag har valt 8 km. Spännande att se vad mer som kommer att dyka upp under säsongen.  

Känslan som jag fick med mig från morgonpasset har följt med mig under hela dagen :-)
En skön känsla. 
En känsla av glädje, energi och harmoni.
Fokuserad men avspänd.

Och kvällens boxpass spädde på känslan ännu mer :-)
Tänk att träning kan vara så himla kul :-)
Jag hade ett härligt motstånd,
där det stundtals var lika jobbigt att slå som att hålla emot: TACK Patrik.

Det fanns även risk för att lokalerna skulle behöva byggas om ;-)
Jag säger bara: frontkickar och puttar. I kombination. I kombination av Patrik.
En putt och du kanske tänker en liten knuff och att du står stadigt kvar på ungefär samma ställe, själv kände jag mig mer lätt som en fjäder eller som en flygande vante ;-)  

Jag är inne i en bra fas nu, jag känner mig stark.
Samtidigt som jag blir trött så kommer jag in i den här känslan av att vilja hålla på i evigheter,  att det aldrig ska ta slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar